Advanced Search

Personal Data:
Institutional Data:
Affiliation: Academic Coordination West Altiplano Campus

Office Address: Carretera Salinas-Santo Domingo 200 Salinas Industrial CP. 78600 Salinas de Hidalgo, SLP
Phone Number: (+52) 4448402433
Email: armando.sanchez@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Doctorate in Education
    Universidad Abierta de Tlaxcala
  2. Master's Degree in Master's degree in Administration
  3. Bachelor's Degree in Graduate in Public Accounting

Doctor of Education, Master of Administration and Public Accountant. Associate Professor in the Altiplano West Academic Coordination of the Autonomous University of San Luis Potosí. Assigned to the Bachelor of Administration in the area of Costs and Finance. Adjunct Professor of the Master in Financial Administration and the Master's Degree in Business Development in the Research and Postgraduate Center of the Accounting and Administration Faculty of the UASLP. Research stay in the Department of Financial Economics and Accounting in the Faculty of Economic and Business Sciences of the University of Granada, Spain. Lines of research: Development of Financial Competences for Empowerment, as well as Information and Communication Technologies in Educational Processes. He is the Head of the Liaison Department in the CARAO of the UASLP.

Personal Researchs Interest
  1. Development of Financial Competences for Empowerment
  2. Information and Communication Technologies in Educational Processes
  1. Modelo de educación financiera crítica basada en TIC para la inclusión y desarrollo económico de habitantes y microempresarios de la zona Altiplano Oeste