Advanced Search

Academic Degree:  PhD Degree
Institutional Data:
Affiliation: Multidisciplinary Academic Media Campus

Office address: Carr. rioverde-san ciro s/n Puente del Carmen CP. 79617 Rioverde
Phone number: (+52) 4878725099
Email: jesus.castillo@uaslp.mx
  1. PhD Degree
  2. Master's Degree
  3. Bachelor's Degree

Training in basic biomedical science with emphasis on cardiovascular physiology and metabolim. Studies of coronary endothelial mediation in the regulation of cardiac function, and studies of the resistance associated with obesity in different human populations, including their molecular mechanisms.

Personal Researchs Interest
  1. Physiology of vascular endothelium
  2. Molecular mechanisms of insulin resistance associated with obesity
  1. ESTUDIO LONGITUDINAL DE LA RELACIÓN DE LA ANTROPOMETRÍA, MARCADORES SÉRICOS DE HÍGADO GRASO, AGENCIA AUTOCUIDADO CON LA RESISTENCIA A LA INSULINA EN JÓVENES UNIVERSITARIOS CON FACTORES DE RIESGO PARA SÍNDROME METABÓLICO.
    23/01/2017 - 20/12/2019
    FAI
  2. Análisis proteómico y evaluación de actividad biológica del lactosuero generado por la fermentación de las bacterias del género: Lactobacillus, Bifidobacterium y Streptococcus
    03/07/2017 - 03/07/2018
    PRODEP
  3. Estudio de los determinantes de la salud y su asociación con el estado nutricional y metabólico de una población altamente vulnerable del estado de San Luis Potosí: Etnia Xi?ói.
    18/12/2015 - 17/12/2016
    PRODEP