Advanced Search

SNI Level:  II
Institutional Data:
Affiliation: Faculty of Communication

Office address: Av. Cordillera Karakorum 1245 Lomas 4ta Sección CP. 78216 San Luis Potosí
Phone number: (+52) 4448250184
Email: patricia.martinez@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Ph.D Social Sciences with a specialty in Social Anthropology
    Centro de Investigaciones y Estudios Superiores en Antropología Social en Occidente
  2. Master's Degree in Regional Development
    El Colegio de la Frontera Norte
  3. Postgraduate Studies in Graduate in Communication Sciences
    Universidad Autónoma de Baja California
  4. Bachelor's Degree
    Universidad Autónoma de Baja California
 Doctor in Social Sciences with a specialty in Social Anthropology from the Centro de Investigaciones y Estudios Superiores en Antropología Social (CIESAS) Occidente. Master in Regional Development from the Colegio de la Frontera Norte (COLEF). Graduate in Communication Sciences from the Universidad Autónoma de Baja California (UABC). Her research areas are focused on gender studies, violence, youths, sense of humor, gender and writing, educative and religious processes and decoloniality. She has published on various national and international journals, and also on compilation books. She has coordinated books about violence, cultural processes, gender and research on Social and Human Sciences. She is co-author of the book “Todos somos diferentes pero aquí en la escuela somos iguales” (UASLP-Plaza y Valdés, 2012). She is author of the books Las instituciones de educación superior y la violencia de género (UASLP-Eón, 2017); Identidad, mediaciones y radio indígena (Fragua, e-book format, 2014). Before dedicating herself to academic work, she was productor and host of university radio programs, cultural promoter and film club coordinator at UABC campus Mexicali. Currently, she is professor and researcher at the Facultad de Ciencias de la Comunicación of the Universidad Autónoma de San Luis Potosí (UASLP). She is a member of the Sistema Nacional de Investigadores, Level II. She defines herself as an Anthropologist who also studied Communication.
Personal Researchs Interest
  1. Gender and Violence
  2. Gender, Feminism and Masculinity
  3. Humor, Gender and Writing