Luis Eduardo Hernández Ibarra

2. Maestría en Salud Publica
  3. Licenciatura en Psicología
    Universidad de Guadalajara
I am an early career academic whose research interests are situated at the intersections of public health and the social sciences - in particular, sociology, psychology and anthropology. I have been working on issues related to kidney disease in Mexico for the past four years, particularly in relation to the role of health professionals and the practices of healthcare. Much of this work has been qualitative in character. And drawing stronger connections with previous work I have done on social insurance and welfare in Mexico. I am particularly interested in ethnographic fieldwork and anthropological forms of analysis.
  1. Estudios cualitativos sobre la enfermedad crónica y su atención
  1. Funcionamiento de los Comite´s de E´tica en Investigacio´n y la proteccio´n de los participantes de ensayos cli´nicos en Me´xico. La mirada de sus integrantes
    06/11/2017 - 31/12/2020
    Salud y Fármacos,