Advanced Search

URL Address: www.iizd.uaslp.mx
  1. PhD Degree in Animal Nutrition PhD, College of Posgraduate in Agriculture
    Colegio De Postgraduados En Ciencias Agricolas
  2. PhD Degree in Avian Immunology Posdoctoral reseracher, University of California
    University Of California Davis
  3. PhD Degree in Poultry programs Internship, Univeristy of Florida
    University Of Florida
  4. Master's Degree in Animal Nutrition MSc, College of Posgraduate in Agriculture
    Colegio De Postgraduados En Ciencias Agricolas
  5. Bachelor's Degree in Animal Nutrition Bachelor, Autonomous University of Chapingo
    Universidad Autónoma De Chapingo

Juan Carlos García López. Bachelor´s degree in Animal Husbandry. AUTONOMOUS UNIVERSITY OF CHAPINGO. Animal Science Department. 1982-1987. Master Science in Animal Nutrition. COLLEGE OF POSTGRADUATE IN AGRICULTURE. Animal Science Department. 1994-1997. PhD in ANIMAL NUTRITION. COLLEGE OF POSTGRADUATE IN AGRICULTURE. Animal Science Department.1999-2001. Internship in the UNIVERSITY OF FLORIDA. Animal Science Department. Poultry Extension Programs. Gainesville, Florida. USA. Jan 8,2001 - April 1,2001. Posdoctoral researcher. UNIVERSITY OF CALIFORNIA, Davis. Animal Science Department. Avian Sciences.  Davis, California. USA. October 25, 2002- Jan 8, 2004. I am a full time professor at the Autonomous University of San Luis Potosí, from august 2005 assign at the Desert Zone Research Institute. Member of the National Research Council Level: I from jan 2008 - December 2022.  PRODEP recognition July 2008 - July 2020. Academic research team: Animal Science, “Consolidated” Code UASLP-CA-210. December 2015-December 2020. I have published 50 peer review papers included in the JCR and CONACYT catalogue. 4 book chapters. I have participate in 62 national and international congresses. I have conduct and adviser of 38 thesis (PhD, MSc, and undergraduate). I lecture the following courses: Non Ruminant Nutrition, Animal Nutrition, Environmental Animal Physiology, Introduction to Statistics, Basic Statistics, Animal Anatomy and Physiology, Methodology for research, Biostatistics and Nutrition. Areas of interest: Basic and applied study of animal production systems under intensive and extensive conditions; Assessment of agriculture natural and non-conventional byproducts for animal production.

Personal Researchs Interest
  1. Assessment of agriculture natural and non-conventional byproducts for animal production.
Research Interests of Research Group
  1. Escalamiento a planta piloto de aditivo alimentario multifuncional de origen nanoarcilloso y botanico para emplearlo en el area de nutricion y salud animal
    01/02/2018 - 01/02/2019
    CONACYT-PEI
  2. Nuevo aditivo alimenticio 100% natural orgánico de alto valor agregado, como alternativa a los antibióticos usados en el sector animal
    07/10/2013 - 04/11/2015
    Nutrición y Genética Saludable S.A. de C.V.
  3. Caracterización de las propiedades bactericidas y fungicidas del extracto de Gobernadora (Larrea tridentata) para su uso como desinfectante en el área pecuaria
    12/11/2012 - 12/11/2014
    COSDAC