UASLP
Researchers Directory
ESPAÑOL
|
ENGLISH
Advanced Search
National System of Researchers
SNI Level C
SNI Level I
SNI Level II
SNI Level III
SNI Level III (Emeritus)
Campus / Faculty
Centro de Investigación en Ciencias de la Salud y Biomedicina
Centro de Investigación y Estudios de Posgrado de la Facultad de Ciencias Químicas
Centro de Investigación y Estudios de Posgrado de la Facultad de Contaduría y Administración
Centro de Investigación y Estudios de Posgrado de la Facultad de Ingeniería
Centro de Investigación y Extensión Zona Media
Coordinación Académica en Arte
Coordinación Académica Región Altiplano
Coordinación Académica Región Altiplano Oeste
Coordinación Académica Región Huasteca Sur
Coordinación para la Innovación y Aplicación de la Ciencia y la Tecnología
Facultad de Agronomía y Veterinaria
Facultad de Ciencias
Facultad de Ciencias de la Comunicación
Facultad de Ciencias de la Información
Facultad de Ciencias Químicas
Facultad de Ciencias Sociales y Humanidades
Facultad de Contaduría y Administración
Facultad de Derecho”Abogado Ponciano Arriaga Leija”
Facultad de Economía
Facultad de Enfermería y Nutrición
Facultad de Estomatología
Facultad de Estudios Profesionales Zona Huasteca
Facultad de Ingeniería
Facultad de Medicina
Facultad de Psicología
Facultad del Hábitat
Instituto de Ciencias Educativas
Instituto de Física
Instituto de Geología
Instituto de Investigación de Zonas Desérticas
Instituto de Investigación y Posgrado de la Facultad del Hábitat
Instituto de Investigaciones en Comunicación Óptica
Instituto de Investigaciones Humanísticas
Instituto de Investigaciones Jurídicas
Instituto de Metalurgia
Unidad Académica Multidisciplinaria Zona Media
Search
Contact:
gci@uaslp.mx
Búsqueda
Investigador
Researcher profile
Ismael García Cedillo
Personal Data:
Academic Degree:
PhD Degree
SNI Level:
II
ORBIS ID:
n70278
Institutional Data:
Affiliation:
Faculty of Psychology
Office address:
Carretera Central Km. 424.5 Zona Universitaria Oriente CP. 78399 San Luis Potosí
Phone number:
(+52) 44 48 26 23 00
Ext.:
9348
Email:
ismael.cedillo@uaslp.mx
Professional Education
Academic Profile
Research Interests
Research projects
Scientific Production
PhD Degree
Universidad Nacional Autónoma de México
Master's Degree
Universidad Nacional Autónoma de México
Bachelor's Degree
Universidad Nacional Autónoma de México
Technician
Escuela Nacional de Maestros
Research Interests of Research Group
Design and Evaluation of Psycological Tests
Design and Evaluation of Psycoeducational Tests
Design and Evaluation of Psycological Intervention Programs
Design and Evaluation of Psycoeducational Intervention Programs
Research Groups
Researchers
Artículo
Identificación del rendimiento académico de alumnos con necesidades educativas especiales de escuelas regulares consideradas exitosas [Identification of successful academic performance of students with special educational needs from general schools]
.
Revista de estudios y experiencias en educación
. 22:48-64.
2023-01-01
Juventudes rurales potosinas: narrando sus trayectorias escolares
.
Perspectiva Educacional
. 16:150-172.
2022-01-01
Necesidades educativas especiales en niños y adolescentes con diagnóstico de diabetes
.
IE Revista de investigación cientifica
. 12:20-.
2021-01-01
Validation of an instrument for strategies to strengthen learning [Validación de un instrumento de estrategias para fortalecer el aprendizaje]
.
Revista Electronica Educare
. 24:-.
2020-01-01
Influence of type of school (special or general) on the achievement of students with special educational needs [Influencia del tipo de escuela (especial o regular) sobre el aprovechamiento académico del alumnado con necesidades educativas especiales]
.
Universitas Psychologica
. 17:1-11.
2018-01-01
Capítulo de Libro
Understanding the Mexican paradox on inclusive education: Continuities and discontinuities between public policy and educational practices
.
International Issues in SEND and Inclusion: Perspectives Across Six Continents
. 166-178.
2022-01-01
Collaborative B-learning as a tool to studying and preparing for inclusion in a culturally diverse environment
.
Global directions in inclusive education
. 205-205.
2021-01-01
Risk Communication as an Alternative Intervention to Improve the Environmental Health in Children in an Area with Various Environmental Problems
.
World Sustainability Series
. 377-393.
2018-01-01
The challenge of curriculum coherency and relevance in pre-service teacher training for inclusive education in Mexico
.
Bringing Insider Perspectives into Inclusive Teacher Learning: Potentials and Challenges for Educational Professionals
. 103-120.
2013-01-01
Attending to diversity: A professional learning program in Mexico
.
Teacher Education for Inclusion: Changing Paradigms and Innovative Approaches
. 162-171.
2010-01-01