Advanced Search

2. Master's Degree in Master Degree Computer Engineering
  3. Postgraduate Studies in Diplomaed on Science Communication
  4. Bachelor's Degree in Computer Engineering

Doctor of Science, full-time research professor at the Autonomous University of San Luis Potosi, and graduate of the Autonomous University of Baja California. Received a Master’s Degree in Computer Engineering and a Computer Engineering Degree from the Autonomous University of San Luis Potosi. Research interests include image processing, ambient intelligence (AmI), ubiquitous computing, human-computer interaction, and medical informatics. Professional member of the IEEE and the ACM since 2012.
Current research project is funded by PROMEP (Professor Improvement Program) and called, “Ambient monitoring for activity recognition and its context”. This project focuses on the development of intelligent algorithms.
Work experience includes 9 years of in various public and private sector positions. Those that occurred for the San Luis Potosi State Government are: Director of Information Technology at the State Attorney General’s Office and Deputy Director of Information Technology at the Secretary of Economic Development. Private sector position was that of Project Manager at a company called Quad-Tree.
Currently participating in the Dispersal of Science and Technology Network and as representative of the Interinstitutional Committee of Open Government (CIGA) spearheaded by COPOCyT (Council of Science and Technology of the State of San Luis Potosi). Additionally, Diffuser and Disseminator on Science communications.

Research Interests of Research Group
  1. Desarrollo de un Dispositivo de Imagen Clínica Estandarizado para el Diagnóstico y Evolución del Pie Diabético y Heridas Complejas, con el uso de Nanofotónica y Termografía.
    01/08/2015 - 30/07/2016
    Fondo Interinstitucional de investigación en Salud del Estado de San Luis Potosí
  2. INSTALACIONES PARA VALIDACIÓN CON CLIENTES BETA DE SISTEMAS DE COLECTORES SOLARES PARABOLICOS CILINDRICOS PARA GENERACIÓN DE CALOR DE PROCESO
    22/10/2014 - 31/12/2014