Advanced Search

Office address: Av. Chapultepec 1570 Privadas del Pedregal San Luis Potosí
Phone number: (+52) 4448262300
Email: roberto.salgado@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Biomedical Research Institute, UNAM (PhD Biomedical Science)
    Universidad Nacional Autónoma De México
  2. Master's Degree in School of Sciences, UNAM (Master of Biological Sciences)
    Universidad Nacional Autónoma De México
  3. Bachelor's Degree in School of Sciences, UNAM (Biologist)
    Universidad Nacional Autónoma De México

He is a Research Professor in the Faculty of Sciences; his field of expertise  is the integrative neurophysiology and biological rhythms. He is currently an active professor of the bachelor’s in biology and Professor at the Postgraduate in Basic Biomedical Sciences of the Faculty of Medicine. His research focuses on discerning the mechanisms of hypothalamic integration that favors the appearance of chronic-degenerative diseases caused by the alteration of biological rhythms. It has a total of 43 articles in peer-reviewed international journals and 7 book chapters. He has participated in 62 National and 54 International Congresses and is a regular member of the Sociedad Latinoamericana de Ritmos Biológicos, Society for Neuroscience, Sociedad Mexicana de Ciencias Fisiológicas and Society for Biological rhythms.

Personal Researchs Interest
  1. Biological Rhythms / circadian Rhythms
Research Interests of Research Group
  1. ESTUDIO DEL DESARROLLO DE TRASTORNOS METABOLICOS MEDIADOS POR LA INTERLEUCINA-6 EN EL SISTEMA NERVIOSO CENTRAL
    05/06/2017 - 28/02/2018
    Fondo de apoyo a la Investigación, UASLP
  2. ALTERACIONES CIRCADIANAS: UN FACTOR DE RIESGO PARA LA SALUD.
    01/01/2013 - 31/12/2015
    CONACYT
  3. PARTICIPACION DE LA INTERLEUCINA 6 EN LA REGULACION CIRCADIANA DE EVENTOS PROINFLAMATORIOS
    10/08/2015 - 01/12/2015