Advanced Search

SNI Level: I
Institutional Data:
Affiliation: Multidisciplinary Academic Huasteca Campus

Office Address: Romualdo del Campo 501 Fracc. Rafael Curiel CP. 79060 Ciudad Valles
Phone Number: (+52) 4813812348
Email: maluisa@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Doctorate in Food Sciences
    Instituto Tecnológico de Veracruz
  2. Master's Degree in Master of Science in Food
    Universidad De Las Américas
  3. Postgraduate Studies in Specialty in Pedagogy
    Escuela Normal Superior De La Laguna
  4. Bachelor's Degree in Chemist Pharmacobiologist
    Universidad Autónoma de Coahuila

Chemistry Pharmacobiologist graduated from the Autonomous University of Coahuila. She studied for a Master's degree in Food Sciences at the University of the Americas-Puebla, and a Doctor´s degree in Food Sciences from the Technological Institute of Veracruz. Full-time Researcher Professor at the Autonomous University of San Luis Potosí. He teaches the Food Analysis courses in the Biochemistry Degree, and is in charge of the Food Laboratory and Research, which is offered as a service to food producers. Likewise, he is the leader of the consolidated Academic Body of Applied Biochemistry, whose LGAC is "Impact of the Agricultural Production of the Huasteca Potosina on the environment and health". He currently works on the physicochemical characterization and antimicrobial activity of edible plants.

Personal Researchs Interest
  1. Physical-chemical characterization of ethnic foods of the Huasteca Potosina
Research Interests of Research Group
  1. Potencial nutrimental, de alimentos étnicos de la Huasteca Potosina y su valoración como fuente de compuestos bioactivos