Advanced Search

Institutional Data:
Affiliation: Faculty of Psychology
Research Unit: Institute of Educational Sciences

Office Address: Francisco Peña esq. Benigno Arriaga s/n Fraccionamiento del Real CP. 78280 San Luis Potosí
Phone Number: (+52) 4443007208
Email: susana.vega@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Doctorate in Humanities
    Universidad Autónoma de Zacatecas
  2. Master's Degree in Master's degree Psychology
  3. Bachelor's Degree in Bachelor's degree Psychology

Doctorate in Humanities and Master's degree Psychology. Research Lecturer of Autonomous University of San Luis Potosí. She belongs to two research groups: Psychology and Education of the Autonomous University of San Luis Potosí and Eleko: histories, cultures and formative experiences of Rio de Janeiro State University. Member of the National System of Researchers (SNI). Her research interests are: women´s history, studies on education, gender differences, society, and oral history. She is part of different associations and research networks: Mexican Oral History Association, Graduate Women Federation, A.C., Mexican Society Education´s History, and the Educational Research Network of San Luis Potosí as Secretary of Organization.

Personal Researchs Interest
  1. Education and Diversity
  2. Education and Women's History (20th and 21th century)
  3. Oral History and Education
Research Interests of Research Group
  1. Narrativas de trabajadoras dómesticas en el Altiplano Potosino
    14/01/2019 - 06/05/2019
    UASLP
  2. Profesoras universitarias en los albores del siglo XX
    09/08/2016 - 31/01/2018
    UASLP
  3. Estudio Diagn�stico sobre la situaci�n socioeducativa de estudiantes con discapacidad que ingresan, egresan y desertan de la UASLP
    01/07/2015 - 31/12/2016
    PRODEP
  4. Estudio y sistematización en materia de trata sexual de mujeres y niñas en SLP durante el período de 2009-2013
    01/11/2013 - 15/03/2014
    Fondo de Población de Naciones Unidas, Consejo Estatal de Población, El Colegiod e San Luis, A.C.