Advanced Search

SCOPUS ID: 6701473723
Institutional Data:
Affiliation: Faculty of Medicine

Office Address: Venustiano Carranza 2405 Colonia Los Filtros CP. 78210 San Luis Potosí
Phone Number: (+52) 4448262346
Email: dnoyola@uaslp.mx
  1. PhD Degree in Biomedicine
  2. Master's Degree in Biomedicine
  3. Postgraduate Studies in Infectious Diseases
    Baylor College Of Medicine
  4. Postgraduate Studies in Pediatrics
    University Of Connecticut
  5. Bachelor's Degree in Medicine

Dr. Daniel Noyola holds an M.D. and Ph.D. degree from Universidad Autónoma de San Luis Potosí. He specialized in Pediatrics at the University of Connecticut (Connecticut Children's Medical Center) and in Pediatric Infectious Diseases at Baylor College of Medicine (Texas Children's Hospital). Currently he is Professor and Researcher at the Microbiology Department of the Medical Faculty of the Autonomous University of San Luis Potosí. He has published more than 70 articles in international journals and is a member of CONACYT's Sistema Nacional de Investigadores (level II). His research focuses on viral infections, particularly those caused by influenza virus, respiratory syncytial virus, and cytomegalovirus.

Personal Researchs Interest
  1. Molecular epidemiology
  2. Epidemiology and immunity of viral respiratory infections
Research Interests of Research Group