Advanced Search

Academic Degree:  PhD Degree
Institutional Data:
Affiliation: Faculty of Habitat Studies

Office address: Niño Artillero 150 Zona Universitaria Poniente CP. 78260 San Luis Potosí, S.L.P.
Phone number: (+52) 4448262313
  1. PhD Degree in Social sciences with a specialization in Population (PhD
    El Colegio de México, A.C.
  2. Master's Degree in Urban Development (Master's) El Colegio de México, A.C.
    El Colegio de México, A.C.
  3. Bachelor's Degree in Architecture (Bachelor) Universidad Autónoma de San Luis Potosí

Adrián Moreno Mata. Architect (UASLP), urbanist and demographer (THE College of Mexico). Professor and researcher Level VI profile PRODEP – SEP of the Faculty of the Habitat, Autonomous University of San Luis Potosí. Founder and leader of the academic body habitat and sustainability of the Territory (2010 – 2019). He has been a member of the National system of researchers and conducted research stays at the Colegio Mexiquense, A.C. and the Faculty of Urban and Regional planning of the Autonomous University of the State of Mexico. He has published six books as coordinator, 35 articles in specialized journals and 60 chapters of book in collective books. He has directed 60 undergraduate and undergraduate thesis for research and more than 200 undergraduate thesis by workshop, in the areas of architecture, environmental sciences, Habitat sciences, urban and landscape design, and urban-regional planning. He is a member of the Local Urban Observatory of the state of San Luis Potosí, of the National Network of Urban Observatories and of the Mexican Demographic Society. He has extensive experience in the state and federal public administration.

Personal Researchs Interest
  1. Habitat and Sustainability of the Urban Environment
  2. Architecture, Design and Urban Environmental Planning
  3. Urban Competitiveness and Sustainability of Cities
  1. Consultoría Proyecto 2399. Sistema de Información Municipal para la Prevención de la Violencia y la Delincuencia,
    01/01/2015 - 30/12/2016
    SUBSEMUN/DGspm, H. Ayto. SLP.
  2. Introducción de Módulos de Áreas Verdes para control de las Escorrentías Urbanas
    10/09/2015 - 14/12/2016
    Promep - UASLP
  3. Observatorio Ciudadano de Seguridad. Monitoreo de lnseguridad en el Municipio de San Luis Potosí 2015 - 2016